Friday, April 20, 2012

hanya 1 klik, anda telah membuat amalan.. mcm mana??

alhamdulillah.. syukur ke hadrat allah sbb anda yg dah masuk dalam blog aku ni telah membuat amalan dengan hanya masuk dalam blog ni.. mesti korang mcm confius kn?? baca penerangan aku pelahan2.. nanti korang akan faham..

alhamdulilah syukur ke hadrat Allah atas kurniaan idea ini dan terlebih dahulu aku nk berterima kasih kepada isteri aku, Siti Nur Bazilah Binti Sarpudin sbb setuju dan support idea aku ni..

perkara pertama.. korang perasan x kebanyakan benda dlm internet diberikan percuma.. mcm Google search dan Yahoo search.. diaorg ni company besar tp bg aplikasi tu secara percuma.. kepada yg x perasan, sbnrnya diaorg ni menjalankan konsep pengiklanan tanpa kita sedar.. contoh yahoo:


korang perasan x iklan yg ada dalam main page Yahoo.. aku tunjuk 2 je lokasi iklan.. tapi sebenarnya lebih dari 10 iklan yg ada dalam gambar kt atas ni.. sbnrnya company2 iklan ni yg bayar Yahoo, Google dan lain2 atas iklan yang dipaparkan..

mcm blog aku.. 


aku berdaftar dengan Nuffnang.. iaitu sebuah company yg akan bayar blogger2 atas iklan2 yg keluar kt blog diaorg.. mcm mana diaorg terima bayaran adalah berdasar kepada berapa bilangan viewer.. mcm gambar kat bwh ni..


lagi byk org yg bukak blog kita tue kat mana2 topik pun,, lg banyak laa income yg akan dpt.. mcm mana kira income tu, aku malas nk panjang cite kt sini sbb byk teknikal term yg akan aku taip yg akan membuang masa pada korang2 yg x minat nk tahu.. sesiapa yg minat, comment post ni k.. kalau ramai yg nk tahu, aku akan buat post khas utk tue..

soalan???? Kenapa aku kata yg korang dh buat amalan masa masuk blog aku ni??

kalau korang yg awal2 dh visit blog aku sblm ni mungkin perasan topik ni:

The more you give, the more you get back... 

http://knowledge-is-unlimited.blogspot.com/2012/04/more-you-give-more-you-get-back.html

selepas berbincang dengan wife aku, kitaorg buat keputusan, duit yg akan dapat dari blog ini akan disalurkan kepada badan2 kebajikan amal yang melibatkan rumah anak2 yatim, fakir miskin, ibu tunggal, orang kurang upaya..

so kalau korang dah mula confius.. aku buat flow ni utk memudahkan korang..


apa idea2 bagi blog aku?? korang bleh tgk kt 

Perancangan topik-topik bagi blog 

http://knowledge-is-unlimited.blogspot.com/2012/01/perancangan-topik-topik-bagi-blog.html

tq sbb korang support usaha2 yg cuba dibuat dan aku mintak tolong 1 benda jee lagi..

plzzzzzzzzzzzzzzzzz share blog ni kt kekawan korang..

niat utama blog aku adalah share knowledge yg ada pada aku dan ilmu yg akan aku dapat kepada semua org.. dan kedua untuk beri peluang pada korang untuk beramal jariah.. lebih ramai tahu konsep ni, lebih byk amalan yg kita boleh buat bersama.. THE MORE YOU GIVE, THE MORE YOU GET..

plzzz like dah share post kt facebook korang dan email laa pada kekawan yg xde FB.. harap ramai yg akan faham konsep amalan ini..

p/s: kepada sesiapa yg byk ilmu dan berminat utk beramal dengan konsep sama mcm aku buat.. plzz comment dan aku akan cuba reply sepantas mungkin.. amin..

tq to all.. 

aku doa korang semua kaya, berjaya, bahagia, sihat sentiasa dan sentiasa beriman..

tq...


4 comments:

  1. sebenarnya kan, aku dah lama berblog... nuffnang ni akan bagi iklan berdasarkan unique view. kalau setakat uv bawah 100...susah sikit nak dapat duit la...

    ~Mr.Eyrique~

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju dan x setuju..

      setuju bab unique view tapi x setuju bab UV bawah 100 susah dapat duit..

      sbnrnya aku ada dpt duit dr blog ni.. bergantung pada campaign apa yg kita dpt.. but finally aku decide, aku nk buat kerja2 amal laa...

      sesiapa pun yg view blog ni dan mana2 post pun dia view, duit yg aku dapat dr blog ni, akan aku serah pada charity.. sikit2 lama2 jd bukit..

      klau 1 org share dgn 5 org dan 5 org share dgn 5 org lagi dan lagi dan lagi.. akan byk laa kan..

      1st is usaha.. 2 berserah.. 3 menunaikan janji..

      itu jee niat aku.. tlg laa share blog ni k..

      tq..

      Delete
    2. ok... aku boleh tolong... tapi tolong baca tutorial ni dulu. cara cara nak dapatkan SEO dan reader.
      http://i-think-of.blogspot.com/2011/08/apa-itu-seo-kenapa-seo-bagaimana-seo.html

      ~Mr.Eyrique.~
      pssttt... blog aku kau tau x?

      Delete
    3. Alhamdulillah.. tq Mr.Eyrique.. inshaallah akan aku praktik maklumat yg diberi.. blog yg kau bg tu, kau punya blog ke atau org lain?

      Delete