Wednesday, April 4, 2012

The more you give, the more you get back...

Assalammalauikum, selamat sejahtera..

kepada korang yg membaca blog aku ni, aku doakan korang sihat sentiasa, beriman, berjaya dalam hidup, dipermudahkan urusan dalam hidup dan bahagia disamping keluarga..

kenapa aku doakan korang ekk??

sbb baru2 ni aku belajar sesuatu dalam hidup aku..

pada mula2 aku bukak blog ni, niat aku adalah nk kongsi ilmu sambil2 tue bleh buat duit dengan iklan2 dlm blog aku.. skali tgk2, iklan melalui blog ni xde untung sgt pun.. dari aku bukak sampai hari ni baru dapat 18sen jee... kuih karipap pun x lepas.. cheh..

lepas tu aku dah malas berharap pada income tu n mula tanam niat ikhlas utk post2 yg aku buat.. pada ahad lepas, aku tetiba jee dapat pelbagai ilham untuk diri aku dan org2 sekitar aku masa dalam 1 kursus ni.. aku pun rasa yg aku patut buat sesuatu untuk diri aku n org lain..

bila fikir2 balik, baru aku teringat.. mungkin blog ni laa yg membantu aku.. dengan aku berniat utk tambah ilmu org lain, Allah yg Maha Besar Lagi Maha Mengetahui telah beri aku ilham dan panduan untuk aku meningkatkan taraf hidup aku, keluarga aku dan hidup org lain..

so, sape2 yg rasa dia mempunyai ilmu2 yg boleh dikongsi bersama org lain, berkongsi laa dengan apa cara pun selagi org lain tu mahu mendengar.. kalau dia xnk dgr, jgn paksa plak.. krg elok2 kawan tu nak tido, dh ganggu dia plak..

tp kalau kita rasa yg kita ni xde benda nk kongsi, belajar2 laa dgr ilmu dr org lain dan sampaikan kpd org lain..

cara terpantas ialah, share laa blog aku ni kat kekawan korang utk bantu org lain tambah nilai hidup mereka.. lagi berjaya kawan2 kita, lagi tinggi laa martabat kita kerana mempunyai kawan2 yg berjaya.. betul tak??

so.. share laa page aku ni kt kekawan korang.. aku xde kaut untung pun kalau ramai yg join blog aku ni.. cuma inshaallah, dengan ilmu yg aku cuba sampaikan ini dapat membantu menaiktaraf hidup org lain.. amin..

wassalam..

No comments:

Post a Comment