Thursday, April 19, 2012

ada ke masa nk buat benda lain??

Soalan tu laa yg selalu bermain dalam minda aku satu masa dulu.. sbb waktu subuh, aku bangun solat, mandi n siap2 pg keje.. bila petang, selalunya mesti aku terlajak balik, sepatutnya 4.30 ptg punch out tp pkl 5 lebih baru aku keluar pejabat sbb bila waktu ptg org x kacau sangat n bleh laa buat keje2 yg tertinggal.. sampai rumah, main2 dgn anak jap.. mandi solat magrib.. mkn mlm.. tv kejap dan tido.. pun kdg2 rasa x cukup tido..

aku ada terasa mcm nk buat projek utk naik taraf hidup.. tp.. ada ke masa??

alhamdulillah.. akhirnya minda ku terbuka.. skrg ni aku dh x tau cite apa yg best kt tv sbb aku dh guna masa tu utk projek aku.. aku dh guna sebahagian masa tido aku dan masa tgh drive kereta, aku akan plan stages yg perlu aku buat utk projek2 aku.. alhamdulillah, langkah demi langkah aku dapat capai apa yg aku rancang..

so, kalau korang ada plan apa2.. plzzzzzzzzzzzzzzzzzz jgn laa tanguh2.. sblm terlelap tido, masa baring2 nk terlelap tu, plan laa apa yg korang nk buat esok dan pukul berapa masa free yg boleh buat benda tu.. yg paling penting mesti buat apa yg kita rancang.. klau x buat, hanya rancang dan rancang.. sampai bila2 laa merancang jee..

so.. klau ada terfikir apa2 skrg.. jgn tunggu lg.. ada masa.. buat jee.. guna laa masa tgk Astro sbb Astro xde nk tlg kita bila kita kesusahan.. kita yg kena tlg diri kita sendiri..

Sory klau mcm aku stress skit bab ni sebab sedih tgk kwn2 n saudara mara yg masih bergerak dgn perlahan dan ada yg x bergerak.. just put dlm mind, selagi ada alasan, selagi tu laa kita akan mengelak.. buat jee.. yg penting jgn menzalimi sesiapa.. jgn sampai tinggal anak bini.. jgn sampai jejas kesihatan.. jgn sampai menyusahkan sesiapa.. buat slow step tp consistent k..

apa2 pun saya doakan korang semua kaya dan berjaya... amin..


'the more you give, the more you get'

No comments:

Post a Comment